7 lacných a efektívných marketingových nástrojov pre váš hotel

17.03.2014 16:19

              

                S rastúcou konkurencieschoponosťou v cestovnom ruchu, viac a viac hotelov sa pokúša "dostať sa" čo najviac online. Hľadajú nové efektívne online marketingové nástroje a spôsoby ako potenciálnych hostí zaujať.

Marketingové nástroje musia byť inovatívne a našťastie dnes už prostredníctvom internetu je možné využiť efektívnejšie ako kedykoľvek predtým. Keď sú tieto nástroje implementované správne, budúci návštevník nájde všetky potrebné informácie o ubytovacom zariadení a ľahko sa tak stane rezervujúcim hosťom. 

 

Objavme spolu tie najefektívnejšie nástroje pre zviditeľnenie vášho hotela. 

 

1.       Google

Google ako vyhľadávač

Ponúka množstvo zjednotených marketingových nástrojov, ktoré pomáhajú zdokonaľovať vyhľadávanie. Množstvo hotelierov si stále myslí, že Google sa za tie roky nezmenilo a žijú v omyle, že je to len vyhľadávač, do ktorého sa "ťukajú" kľúčové slová a stlačia "enter". Realita je však iná. Google sa neustále mení a zdokonaľuje svoj systém vyhľadávania pomocou rozličných nástrojov. Tak napríklad Google perzonalizuje Vaše vyhľadávanie podľa toho, aké webové stránky ste vyhľadávali predtým. Takýmto spôsobom nájde Váš potenciálny hosť informácie, ktoré potrebuje, tak ako ich potrebuje. Teraz by ste sa mali objektívne zamyslieť nad tým, aké informácie nájde návštevník o Vás. 

Google´s + 1 gombík

Pridaním funkcie +1 v Google vyhľadávanie je viac sociálne. Nakoľko Google sleduje interakcie ľudí, +1-tka sa stáva čoraz dôležitejšia. Pomocou tohto nástroja sú vyhľadané výsledky zamerané na ľudí a ich názory na informácie. 

Google + ako sociálna sieť

Umožňuje pripojenie k s rôznymi skupinami ľudí a zdieľanie rôznych informácii. Pr ehoteliérov to znamená tisíce a tisíce príležitostí ako zaujať a prilákať nových hostí. Vytvorením stránky Google +, môže váš hotel získať rýchly spôsob, ako komunikovať s hosťami, ktorí už Váš hotel poznajú a môžete s nimi zostať v kontakte. Na druhej strane ponúka mnoho príležitost ako osloviť viac a viac nových potenciálnych návštevníkov.

 

2.       Hodnotenia hostí

Hodnotenia hostí sú stále jedným z najdôležitejších marketingových nástrojov. Hodnotenia hostí často vplývajú na rozhodovanie budúcich návštevníkov.  . Dokonca aj negatívne komentáre môžu byť prínosom pre Váš hotel. Stačí na ne správne a čo najpromptnejšie odpovedať. 

Nezabúdajte, že nielen Tripadvisor môže byť miestom pre hodnotenia hostí. Vytvorte priestor pre vašich hostí a umožnite im hodnotiť hotel a prispieť svojimi zážitkami priamo na vašej webovej stránke. Hodnotenia na vašej stránke prinesie prehľad a najmä vytvorí podnet k rezervácii priamu u vás. 

3.       Blogujte

Blogovanie patrí pod kategóriu tzv."obsahového marketingu" a je spájaný s SEO úsilím hotelierov. V tomto prípade nie je podmienkou ostať v kontakte so svojimi existujúcimi hosťami. Práve naopak, dobrý článok s pútavým obsahom môže osloviť naozaj široké spektrum ľudí online. V prvom rade musí byť obsah v súlade s filozofiou  a atmosférou vášho hotela. Keď si uvedomíte, že obsah na Vašej webovej stránke je prevažne statický, zistíte že blog s dynamickým obsahom a pridanou hodnotou je to, čo by nemalo chýbať vo vašej komunikačnej stratégii. Keď neviete o čom písať, stačí sa zmieniť o čomkoľvek, čo sa deje vo vašom hoteli. Buďte úprimný a zasväťte ich do tajov každodenného chodu hotela. Nejaké vtipné príbehy alebo humorné situácie dokážu naozaj zaujať. Keď už nemáte nijaký iný nápad, aspoň napíšte o udalosti, ktorá sa bude u vás odohrávať v blízkej budúcnosti. 

4.       Sociálne siete

 

Socialné siete sa stávajú  najmocnejším nástrojom online marketingu. Sú zdrojom informácii pre hoteliera, ktoré odhaľujú rozhodovacie správanie návštevníka, rezervovacie návyky, ich zážitky, názory, ale aj dokonca, či vôbec dôverujú hotelom, ktoré navštevujú. Vytvára sa tak marketingový nástroj, ktorého základom sú zážitky návštevníka. 

 

Prečo by teda Váš hotel nemal byť na Facebooku, Twitteri či Google+, keď všetci hosti sú tam? 

5.       Zdieľanie fotografii

 

Nakoľko služby v cestovnom ruchu nemôžu byť vopred vyskúšané, jedinou cestou ako hotelieri môžu zaujať svojich budúcich hostí je previesť im služby a produkty po vizuálnej stránke. Práve v tejto snahe sa stáva zdieľanie fotografii čoraz dôležitejším. Dôležité je mať naozaj kvalitné fotografie a zdieľať ich úplne jednoduchým spôsobom. Pinterest či Instagram majú svoj boom a prostrednísvtom nich sa môžete zviditeľniť veľmi ľahko.   

6.       Krátke videá

Práve krátke promo videá sa stávajú čoraz vyhľadávanejšie v kruhu cestovateľov. Prostredníctvom niekoľko sekundových videí si navzájom si návštevníci vymieňajú skúsenosti na webe. Čím kratšie, tým zaujímavejšie. Práve časové obmedzenie robí videá atraktívnejšími. Nemusíte strácať čas platením filmového štábu. Stačí vám dobrá myšlienka a napríklad internetová aplikácia. Zostaviť a zavesiť atraktívne krátke video napríklad na Youtube je nielen veľmi jednoduché, ale zároveň pomáha zviditeľniť sa vo vyhľadávaní.

 

 

 

 

  

7.       Mobilné aplikácie

V nasledujúcich dvoch rokoch bude 80% všetkých rezervácií bude vykonaná prostredníctvom mobilných zariadení. Je čas, aby si zaobstarali aj vašu aplikáciu. Udržať sa v kontakte s hosťami prostredníctvom mobilných aplikácií sa čoskoro stane každodennou nutnosťou.

 

 

 

 

 

 

Aj keď všetky tieto marketingové nástroje sú veľmi účinné, nemusíte ich naraz aplikovať všetky. Držte sa jednoduchosti. Skúste si to, čo vyhovuje Vášmu hotelu najlepšie a postupne dosahujte vaše ciele krok za krokom.

 

 

Späť

Vyhľadávanie

© 2014 Všetky práva vyhradené.