Príjemný zážitok či len obyčajný nocľah?

14.04.2014 15:45

Kedykoľvek hľadám nejaké informácie o hoteloch, zovšadiaľ na mňa "útočí" obrovské množstvo zliav, výhodných cien, či výpredajov. Rezervačné portály súťažia v predaji najlacnejších izieb a hotely predávajú kvantitu za takú nízku cenu ako sa dá.

 

 Pýtam sa sama seba: Zmenili sa ubytovacie zariadenia na továreň lacných nocľahov?

         

Kam sa stratila filozofia pohostinnosti a rozmaznávania hosťa s cieľom ponúknuť hosťom pohodlie, relax a zážitok z pobytu? Myslím si, že jednoducho vzdali tento boj. Namiesto toho, aby udržali kvalitu za rozumnú cenu, radšej konkurujú znižovaním cien a predajom kvantity namiesto kvality.

 

 

 

 

Internet je preplnený informáciami, o tom ako sa starať o hostí, pretože kvalitné služby znamenajú verných a vracajúcich sa hostí. Myslím si, že sa môžu snažiť tak veľmi ako sa im dá, ale ak budú v znižovaní cien pokračovať, neostanú hostia, ktorým záleží na kvalite.

 

Podľa mňa toto je, o čo sa tu vlastne deje:  
Všetky tieto ponuky vedú k masívnemu cestovného ruchu, kde hosťpotrebuje len prespať a načerpať energiu na ďalšiu celodennú prehliadku mesta. Myslím si, že trendom je navštíviť nejaké miesto a vidieť všetky úžasné atrakcie, či ochutnať špeciality (alebo skôr lacné občerstvenie McDonald), spraviť si obrovské množstvo zbytočných fotografií (stačí mať niečo na Facebook) a to všetko počas jedného dňa alebo v priebehu niekoľkých hodín (hlavne s cieľom ušetriť na ubytovaní).

 

 

Keď sa nakoniec rozhodnete ubytovať sa v hoteli (pravdepodobne preto, že bývate príliš ďaleko od miesta, ktoré chcete navštíviť) rozhodnutie smeruje k lacnému last minute ubytovaniu (alebo si kúpite zľavový pobyt) a ako inak, očakávate od hotela tie najlepšie služby (samozrejme všetko zadarmo).  Ak je niečo zle, okamžite vyjadríte svoj negatívny názor na Tripadvisor alebo Booking.com. Lamentujete nad uterákmi, papučami, hlukom, klimatizáciou, wifi a tak ďalej. Už ste si niekedy porovnali vašu situáciu doma?  AKo často si meníte uteráky? Nepočujete hluk z ulice rovnako? máte vôbec doma klimatizáciu či fakt nevyhnutne potrebujete k oddychu wifi? Mohla by som pokračovať. Som prekvapená, že takíto "akcioví hostia" vôbec nedokážu oceniť, čo pre nich hotelový personál robí. Len prespia, sťažujú sa a idú ďalej.

 

Čo sa snažím povedať je, že cestovanie bolo (vlastne niekde ešte stále je) skúsenosť, spôsob ako sa naučiť niečo nové, nájsť niečo autentické či objavovať neobjavené. Za týmto účelom hotelieri tvrdo pracujú, aby svojim hosťom vytvorili pohodlné miesto na spanie, relax a oddych. Pripravili pre hostí množstvo ďalších služieb ako je wellness, športové aktivity, vynikajúce delikatesy, s cieľom splniť všetky želania hostí. Ubytovacie zariadenie bolo vždy východiskovým bodom pre poznávanie lokality. Recepční sú hosťom kedykoľvek k dispozícii, pripravení odpovedať na všetky otázky a miestny hosťom určite radi poriadia kam na nejakú špecialitky. Všetky tieto služby spoločne vytvárajú komplexný zážitok pre hosťa.

Všetky tieto veci všaj nemusia stáť majland, ale to rozhodne nie je nikdy zadarmo. Ak zvolíte lacnú variantu, nečakajte nič zvláštneho. Ste len množstvom pre hotel. Ak nájdete správny spôsob ako sa dostať do kontaktu s hotelom, verte mi, že ocenia vašu snahu. Odmenia vás pozornosťou, peknou izbou, vrelým privítaním a možno aj niečím navyše.

 

Všetky tieto ponuky a lacné hotely vedúce k masívnemu cestovného ruchu mi pripomínajú tzv. fast food efekt, akoby ľudia zabudli užívať si. Hnutie Slowfood vo mne provokuje vyhľadávať niečo podobné pre hotelierstvo a dokonca som aj našla niečo v tomto duchu. Podľa slovinskej stránky je tzv. Slow tourism ide o druh cestovného ruchu, ktorý umožňuje turistom tráviť svoj voľný čas slobodne a bez stresovitého zhonu za poznaním všetkého v okolí.

 

 

Toto je presne tá vec, na ktorú som chcela poukázať. Spomaľte a užívajte si. Hotelieri sú tu pre vás a vy máte jedinú úlohu - oddychovať a objavovať.

 

 

 

 

Späť

Vyhľadávanie

© 2014 Všetky práva vyhradené.