Prečo vlastný online rezervačný systém?
20.05.2014 11:34Väčšina ubytovacích zariadení na Slovensku prijíma rezervácia zvyčajne prostredníctvom rezervačného formulára. Je tento spôsob naozaj efektívny? Spĺňa potreby návštevníka?
Pravdu povediac rezervačný formulár vôbec neuľahčuje rezerváciu pre návštevníka. Viem, pre ubytovacie zariadenie je to oveľa jednoduchšie riešenie, nakoľko sa nemusí "trápiť" so zatváraní systémov v prípade, že je "vybookovaný" alebo riešiť overbooking a pod. Ale z pohľadu návštevníka je využitie rezervačného formulára zbytočne zdĺhavý proces. Formulár na webovej stránke totiž vôbec negarantuje rezerváciu. Návštevník stránky si musí s ubytovacím zariadením vymeniť niekoľko zdĺhavých emailov pred samotným potvrdením rezervácie.
Vlastný online rezervačný systém na stránke predstavuje efektívnu formu komunikácie s potenciálnym hosťom.
Prečo???
- aktívna komunikácia medzi potenciálnym hosťom a ubytovacím zariadením
- rezervačný systém odpovedá na otázky hosťa hneď a v reálnom čase (Máte voľné izby v termíne od 10.6. - 12.6. 2014?, Aké izby máte k dispozícii? Koľko to u vás vlastne stojí?)
Aké máte výhody vy?
Tým, že si hosť zistí dostupnosť, vyberie si izbu, vyplní kontaktné údaje a potvrdí rezerváciu, máte kompletné informácie o rezervácii a navyše môžete žiadať garanciu rezervácie uvedením údajov o kreditnej karte.
Vlastný rezervačný systém zvýši spokojnosť návštevníka už pred pobytom, keďže nie je znechutený opakovaným zisťovaním ceny a dostupnosti prostredníctvom emailu, formulára či telefónu.
Vzhľadom na dnešný rýchly svet online technológii a smarfónov je využívanie klasického rezervačného formulára neefektívnou formou komunikácie. Dovolím si po mojich skúsenostiach povedať, že neslúži potenciálnym hosťom, ale naopak pohodlnosti hoteliérov, ktorí si nechcú robiť zbytočné starosti s rezervačným systémov. Ja viem, o rezervačný systém sa treba starať, treba ho aktualizovať, meniť ceny podľa potreby, zatvárať nedostupné kategórie izieb a podobne, ale koniec koncov, nemal by byť návštevník stránky na prvom a jedinom mieste? Práve im by sme mali uľahčiť, čo najjednoduchšie riešenie ako sa ubytovať. Napokon prečo je Booking.com najúspešnejším online rezervačným systémom? Žeby slúžil ľuďom? Žeby bol jednoducho ovľádateľný, vždy aktuálny a vždy k dispozícii. A neplatíte práve im provízne poplatky za to, čo by ste vlastne mohli mať na vlastnej webovej stránke?
Keď už nič iné, stojí aspoň za zváženie,či by sa vám rezervačný systém oplatil, alebo nie. Skúste sa na to pozrieť z pohľadu hosťa.
Súvisiace články:
Dobrý online rezervačný systém musí mať,....
———
Späť